torsdag 5 januari 2012

Tillgång och efterfrågan....

Stod och funderade medan jag strök gardiner i dag. Man kan som inte göra så mycket annat när man stryker. Tror det är därför jag inte gillar att stryka. Det går inte att multitaska då! Stryker man så stryker man och fundera lite under tiden.

Har gjort en mycket bra investering 2011. Jag köpte ett nytt strykjärn. Det är snyggt, har TRE meter sladd och ångar bort de värsta skrynklor. Så faktiskt står jag ut med att stryka nu för tiden, när jag måste. Det är inte så jag längtar efter att värma upp järnet och stryka en timme om vi säger så.

Men nu kom jag av spår en smula. Det jag funderade över när jag stod och strök var detta:
Undra hur många som tänker på var de köper sina prylar? Jag bor ju en bit utanför stan och vår "by" är välsignat med både bensinstation, mataffär, blomsteraffär och elaffär bland annat. Birsta är ju annars stadens inköpsmecka och där ligger många av de stora elkedjorna (vi håller oss till dom för tillfället.)
När jag nu skulle investera i mitt nya strykjärn så valde jag att köpa det hos vår lokala elhandlare. Nån tjuga dyrare kanske, men med en baktanke. Så länge vi handlar så finns de kvar!
När spisen la av för nåt år sedan fick jag en ny installerad och den gamla bortforslad samma dag av "min" elhandlare. Service kallas det :)

Så långt jag kan så försöker jag stötta de lokala handlarna. Inte bara på min by utan även vid internethandel. Tänkte jag skulle visa er ett par internetpärlor vid tillfälle, men nu ska jag göra klart i fönstren först.

Min pärla inköpt på Petters :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar