lördag 14 januari 2012

Bra minne men kort...

Eftersom vi bor trångt så gäller det att försöka organisera sig.
Stuva undan dom saker som inte är i säsong tex.
Så i våras packade jag undan alla skridskor och hjälmar.
Var helt övertygad att vi hade ställt upp dom på vinden.
Isen på skolan är spolad nu.
Mina barn gillar att åka skridskor.
I dag skiner solen och kidsen vill bort på skolan och åka.
Så ner med vindstrappan, upp med P på vinden för att leta.
Ner kom P utan skrillor.
Sucka en stund, tänka en stund.
Ut med mig i förådet för att leta där.
Inga skridskor.
Slita hår en stund, tänka tänka.
Jag tror dom är i förådet säger maken.
Morra lite på maken och förklara att jag har kollat i alla kartonger.
Och så PLING!
Kollat i alla kartonger ja,
Ut i förådet och där står plastväskan jag köpte i våras
för att förvara skrillorna i.
Barnen glada, mamman trött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar