tisdag 17 januari 2012

Milda maränger....

Tog och bakade lite i går.
Dels så har vi snart kalas här i huset och dels så hade jag en del ägg att göra av med.
Så efter middagen (tränar på att komma ihåg att fota mer)


Så tog jag fram Gammelmormors lilla röda.


Kokosformar fick det bli i gammelmormors små formar.
Så göra sig en mördeg och trycka ut...


Blanda sig en kokossmet och klicka i...


Och så vänta sig en halvtimme.
Tösen höll mig sälskap i köket i väntan på provsmak. Men första dagen i skolan och promenad hem från kompis tog ut sin rätt!


Hon vaknade med ett ryck när bakklockan ringde :)


Vispade ihop en marängsmet när jag ändå var i farten.



Mumma! Det är helt omöjligt att bara äta en maräng :)



Men nu har jag snart kommit ur sockerdimman och ska sätta fart med kvällens övningar.


Läxor, middagsmat och besök hos syster M står på agendan.
Ska försöka komma ihåg att fota lite i hennes nya lägenhet också.
Alla mina bilder är fotade med min mobilkamera av mig om det inte står annat angivet.

Önskar oss alla en trevlig kväll!

1 kommentar: