söndag 15 april 2012

Trädgårdsmässan i bilbilder

Hemkommen från Stockholmsresan.
Och vilken resa det blev :)
Syster S och jag startade hemifrån klockan 5 på morgonen (mitt i natten med andra ord).
Vi började med att hämta upp våra mammor (S och jag har samma pappa)
Och sen bar det av!
Frukost och kaffe i bilen


Mellan  Gävle och Uppsala började det snöa..


Och som det snöade...


Jag satt och svor stilla över mitt skoval för dagen.
Komfort går före skönhet, så jag hade arbetstofflorna på mig.
Dom vet jag att jag kan gå en hel dag i, men inte är de vattentäta :(
Nu hade jag gristur, för S fick parkering i ett garage.
Och därifrån var det 30 meter barmark till entren :)

Väl inne på mässan blir jag som handlingsförlamad och glömmer att fota allt fint jag se.
Som vanligt!
Men några bílder fick jag till i alla fall.
Titta och njut :)

Sm i blomsterbinderi.


Och jag fick ett rosbukett av konferenciern, killen bakom kamerakillen.
Jag och mamma skulle gå förbi där kamerakillen står och det fick vi väl,,,
om han fick en kram, och det fick han väl,,,
om jag fick en blomma,,,
och det fick jag :)


Godaste punchhonungen har dom här!


Köpte med mig en med fläder/champagne-smak också.

Dagens skörd :)


Tänk gärna på att det är en trädgårdsmässa jag är på...
och jag fotar plastpåsar, nåja, man kan inte lyckas med allt!

Planen för dagen var även att S och jag skulle få med oss var sin tupp hem.
Vi kom hem med var sin kaffekopp.
Men det förtjänar ett eget inlägg!
Återkommer i frågan :)

Trötta, men nöjda begav vi oss så hemöver.
Syster S är dagens hjälte.
Inte bara körde hon hela vägen ner, hon körde hela vägen hem också.
I och för  sig hade hon en kompetent codriver och dj, men ändå :)

Vi hade bättre väder på hemvägen.


Och efter ett par timmar blev det mörkt.



Lämnade tillbaka mammorna i skogen.





Och sedan bar det raka vägen hem till sängen lagom till midnatt.
En lång dag med många skratt!

Önskar oss en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Alltid finare väder på väg hem, för då kör man åt RÄTT håll ;-))

    SvaraRadera
  2. Jamen, just ja. Det är därför! :)

    SvaraRadera