torsdag 5 april 2012

Att gråta över en taklist.

Det råder kaos här hemma.
Pojkarnas rum är tömt på allt!
Det står kartonger och prylar högt och lågt.
Nackdelen med att bo trångt är ju att man inte har någon yta tom att ställa sånt på :)

Vi har hunnit spackla väggarna och reglat upp taket i kväll i alla fall efter en ofrivillig paus.
Det blev en liten arbetspaus när maken insåg att skruvdragaren gett upp.
Så då åkte vi på Bauhaus och införskaffade en ny.

Hann fota barnbården innan grabbarna hade slitit bort den helt.




Känns lite sorgligt på nåt vis att barnen vuxit ifrån den.
Tösen valde bården när vi flyttade hit för tio år sen, så den har ju hängt med ett tag.

Vi renoverade då när vi flyttade in, men nu börjar det bli dags för nya tapeter.
Innertaken är papp som börjar spricka och gå sönder.
Det enda som är riktigt snyggt är våra taklister :)
Listerna blev jag kär i redan när vi var här på husvisning, så dom är jag jätterädd om....

När nu taket skulle bytas på grabbarnas rum så var mitt villkor att listerna skulle få sitta kvar.
Förstå min känsla när jag i dag fick inse att det inte gick.
Att ha skruvar synliga i taket var som inget alternativ.
Så listerna rök.
Och jag grät!

Han har det inte lätt han jag lever med :)

Nu blir det till att stretcha axlar och armar, för i morgon ska det slipas och sättas tak.

Önskar oss alla en trevlig Påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar