onsdag 25 april 2012

Dagen i bilder som jag inte tog...

Passade på att göra ett ryck ute på förmidagen.
Härligt värre!
Började rensa bort löv och grenar ut stenslänten, men det får bli ett flerdagarsprojekt.
För det är mycket löv och många stenar....
Glömde fota...

Sen knatade jag upp till högen och gladde mig åt blåsippor som blommar.
Och grämde mig över att jag inte klippte ner perennerna i höstas.



Insåg att det där är ett projekt en dag när solen skiner, och det gjorde den inte i dag.
Så jag tog och rensade i rabatten runt flaggstången i stället.
Men det glömde jag fota....

Efter kaffepaus tog jag och knackade fram P:s skor ur lerhöljet.


Nu är de så fina efter såpatvätt,
men det glömde jag fota....

Syster S fyller år i dag, men firar inte det i dag.
Men fika kan man ju göra i alla fall!
Så jag tog och bakade lite minimuffins till oss :)
Och efter middagen kom S och grabbarna ner och smakade.



Med snyggt glittrande strössel.



Budda är 10 cm hög, muffinsen är låg :)



Med lite socker i kroppen känner man sig pigg,
så tösen fick order att plocka ner allt från väggarna på sitt rum.
Och vid åtta började jag spackla där inne.
Har man inte jobb, så skaffar man sig :)

Skulle så klart ha fotat en förebild där inne.
Men det glömde jag....
Nu ser det ut så här.


Tösen somnade medan jag spacklade.
Så jag hade fullt sjå att skjuta hennes säng över golvet, så jag kom åt över allt :)


Nu får det torka över natten så jag kan slipa i morgon.
Och sedan är det bara att måla :)

Jodå, jag ska ta ner gardinerna.
I morgon.
Om jag kommer ihåg det :)

2 kommentarer:

  1. Haha, skönt att se fler som glömmer fota :-)

    En sån tös har jag å, som skulle kunna somna under fullt spackelskrap!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha... trodde hon skulle hjälpa till på sitt rum jag ;)
    Vad flitig du är, jag är imponerad! :D

    SvaraRadera