måndag 30 april 2012

Det är mycket nu....

Jag hinner inte riktigt med mig,
men jag får mycket gjort.

Äntligen har det varit finväder och då vill jag vara ute.
(Men jag har ju fortfarande massor kvar att göra inne.)
Så gräsmattan är krattad, stenslänten rensad och högen är snaggad :)
Skönt värre!

Men nu var det ju dammsugarna jag skulle berätta om!
I fredags var vi till svägerskan på kalas och vi satt och planerade inför lördagen.
Då skulle vi vara med på barnloppisen som hålls i byn.
Svägerskan är en hejare på att sy barnkläder och mössor,
så det hade hon till försäljning.
Själv har jag i många år sytt kylkuddar som man förvarar i frysen
och tar fram och lägger på när man slår sig.
Så några sådana tänkte jag ta med mig.
Men så berättade svägerskan att hon så gärna hade velat sy dammsugare med,
men att hon inte hade hunnit med sig.
Om vi hjälps åt så går det fort, det vet vi sedan förut.
(När mina grabbar och storkusinerna var små hade vi massa pyssel för oss)
Vi bestämde oss för att träffas igen efter kalaset och se om vi kunde verkställa svägerskans ide!


Senare på kvällen satte vi fart!
Svägerskan sydde på maskin och skar till och jag fyllde och handsydde igen dem.
Måttfullhet har aldrig varit vår gren så vi knåpade ihop ett femtiotal :)


Här har jag fyllt de rosa och de ska bara sys ihop.


Dom är så söta! Och tänk vad roligt för barn att bjuda på fika med dom här :)
Det var så roligt att få komma ifrån renoveringsstöket hemma ett tag
och få göra något annat!
Och vi hade en riktigt trevlig dag på loppisen, även om det inte kom så mycket folk.

På tal om renovering,,,
jag har väl inte visat hur det blev på grabbarnas rum?

Och inte hur det blev på tösens rum....

Och inte hur frösådden växer.....

Och inte att jag fått upp rullgardinerna....

Det får bli morgondagens inlägg!
Nu ska jag i säng och förhoppningsvis slippa drömma mardrömmar.
Har deklarerat åt maken och mig i kväll.
Av någon konstig anledning brukar jag alltid drömma mystiskt då :)

Önskar oss alla trevliga drömmar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar