söndag 8 april 2012

Påskafton

Hos pappa fick vi rotfruktsgratäng och oxfile stekt på murikan.
Så gott!

Dagens bästa komentar kom från systersonen V.
-Morfar, ska vi äta bäver?
(Stående fråga. Pappa jagar och har sagt att när han skjuter en bäver så ska vi äta den)
-Nä, det är oxe.
-Jaha, talgoxe!
:)





Tårta hade jag med mig...


Inte alls som jag hade tänkt mig, men en rätt bra räddning.
Fylld med citronfromage och vaniljkräm.


Till de som inte gillar tårta hade jag gjort chokladägg.


I dag har jag, maken och grabbarna varit till det stora varuhusen
och införskaffat sängar och skrivbord.
Även lister fick vi med oss hem.

Så nu ska det listas, skruvas möbler och sväras.
Har aldrig lyckats skruva ihop en ikeamöbel utan att svära.
Men jag får ihop dem, och det är väl huvudsaken :)

Önskar oss flyt med listerna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar