fredag 20 april 2012

Dagen i blider...

Började dagen med en säsongspremiär.
Första lasset till tippen i år.
Det kommer att bli fler...
många fler :)



Sen bar det iväg för inköp av lite tyg och rullgardiner till vardagsrummet.
På hemvägen började det snöa.
Och det snöar fortfarande.
Och jag förstår fortfarande inte vad det ska vara bra för!?!

Donade till fredagsmiddag.


Till grabbarnas förtvivlan!
"Men mamma det var fisk och potatis på skolan i dag"
"Varför kan vi inte äta tacos som alla andra?"
Ja fy vilken elak mamma jag är :)

Citronkrämen tycker jag ni ska testa!
Blev själv tipsad om den hos Kryddburken.
Plättlätt recept och jättegod till fisk och räkor!
En burk philadelpia, saften av en citron, salt och peppar blandas.
Klart :)
Man kan lägga till skalet från citronen om man vill, men det vill inte jag.

Maken blev satt i arbete efter maten.
Och eftersom han inte har någon snickarbod och det snöar ute,
så fick han såga i köket.


De blev två takskivor över när vi satte tak på pojkarna rum.
Å dom tänkte jag få omvandlade till fyra blomhyllor.
Så jag tänkte och maken sågade :)

Duttade lite med vitfärg så var det klart!


När jag likväl stod med penseln i handen tog jag och lappade ihop tösens tak.
Det är ju dags att ta tag i hennes rum, nu när pojkarnas är klart.
Men jag tänker INTE byta tak och lister där inne!
Så då gör man så här....


Vävlim och nån slags lagningspapp jag köpte när jag lagade taket i hallen.
Nu ska det få torka över natten.
Och sen är det bara att dutta med lite vitfärg så är det klart :)

Jag lappade ihop hålen i vardagsrummet i samma veva.
Så nu är alla nyårshål borta...
Maken är duktig på mycket, men inte att behålla korken i handen när han öppnar skåldricka.
Pappspännt tak och flygande kork är ingen bra kombination.
Så de sista åren har vi skålat utomhus i stället....
hos syster S för säkerhets skull :)

Det känndes inte så brådskande att sätta upp rullgardinerna i dag.
Det är nog ingen risk att solen skiner i morgon.
Så dom får stå till sig ett tag.


Maken och grabbarna sover redan.
Så jag njuter av tystnaden.
Och mina ljus.


Tänk vad blommor och ljus gör gott för själen!

Men nu är det dags att gå ut och sopa av bilen tösen och en kompis ska hämtas hem från gården.

Önskar oss en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar