tisdag 27 mars 2012

Stålfåglar och stenägg...

Snön tinar bort i ett rasande tempo.
Härligt, härligt!
Men allt ser så smutsigt och trist ut och än är det ett tag tills det grönskar.
Man blir inte vidare glad när man möts av detta...


Efter lite slit så blir man nu glad....


Får nu blommorna slippa frysa ihjäl blir jag ännu gladare :)


Stenäggen hittade jag på Plantagen.


Fåglarna får hänga med i vår med.


Och lite kärlek är aldrig fel!

När jag krafsade omkring i perennkrukorna som står vid bron så hittade jag något
jag aldrig hittat förut.
En murgröna som klarat vintern i en kruka :)
Det ska bli riktigt spännande att se om den klarar våren med!


Täckte över den igen med lite torra löv, så får vi se hur det går..

Önskar oss alla gröna fingrar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar