tisdag 6 mars 2012

Jag målar och målar.....

Det här med att avsluta projekt har blivit min grej.
Förra våren bytte vi kyl/frysen.
En kombinerad historia med kyl uppe och frys nere.
Aldeles för liten för att räcka till för vår familj.
Bredvid kyl/frysen stod ett städskåp som jag kunde offra för att få in
fullstora maskiner. En kyl och en frys.

Trodde jag ja.
Det fattades 5 cm!
Att riva ut hela skåpsväggen och göra om var uteslutet.
Så det blev en kompromiss.
Ett kombiskåp fick flytta hem till oss.
Fullstor kyl, men en något smalare frys.
Men nu hade jag helt plötsligt yta över.
Ritade en ritning och flirtade med pappan min.



Överskåp och hylla blev det.
Jag var så nöjd och glad :)

Att det inte blev listat i taket gjorde ingenting.
För jag kunde köpa hem mer än två liter mjölk åt gången
och baka bullar och lägga i frysen.
Under hösten pratade vi en del om den där listen pappan och jag.
Och jag sa, vi tar det vid tillfälle, det är ingen brådska.


Men så förra veckan blev det tillfälle.
Svåger J offrade en bit list, tack tack!
Pappa kom och mätte och måttade och borrade.
Och tada!
Det blev klart.
Fast det skulle ju behöva målas på lister och tak....
Det blev till att plasta in köket och sätta igång.
Och välbehövligt var det, det syndes när man började måla.



Utepallen fick komma in.
Vad skulle jag göra utan den?
Satte på dubbelvikt trasa för att inte skrapa golvet bara.

Färdig!



Smått sugen att måla om köksluckorna vita, men har lite annat att göra klart först.
Ett par tre dörrkarmar som inte är målade och en stackars fönsterbräda i tvättstugan ska få sig ett lager färg.
Pojkarnas rum ska takas, målas och ommöbleras.
Tösens rum ska målas och fixas lite.
Men sen kanske...  :)
Har man inte göra så skaffar man sig!

Snart dags för sista delen av Mot alla odds.
Alla avsnitt går att se på http://svtplay.se/
Rekomenderas!!

1 kommentar: