fredag 9 mars 2012

1900-talets wallies i ny tappning

Som alltid är det lite vemodigt att sy sista stygnen i ett handarbete.



Men jag fortsätter att intala mig att det är bra att avsluta projekt.
Så fram med det nyinköpta bakstycketyget...



Vela en liten stund över monteringen och sedan nåla ihop.



Det har blivit lite av en sport för mig att få baksidan snygg.
Jag tittar lika mycket på baksidan som på framsidan innan jag köper något på auktion tex.
Så det stör mig lite att man sen två trådändar nere i hörnet på fotot :)

Och, tada...
Det färdiga resultatet!


Kudden är lite väl fluffig än, men det ger med sig efter ett par sittningar.
Är riktigt nöjd över att jag kom på iden att göra en kudde av bonaden.
Kommer att se på loppsibonader med andra ögon från och med nu!

Önskar oss alla en god natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar