tisdag 4 september 2012

These shoes were made for walking....

Jag har köpt skor i dag.
Walkingskor.
Som jag kan gå i!
 
Har ju jätteproblem att hitta skor som passar mina inflamerade och krokiga tår.
Remiss har jag till ortopedtekniska,
men de behöver i alla fall 4 veckor på sig för att rassla fram ett par skor till mig.
Funkar inte riktigt att gå i sandaler i fyra veckor till tror jag.
Då kan den första snön ha kommit redan :)
 
Gjorde en chansning och gick in på Team Sportia i Birsta.
Och där fanns han,,, killen med kollen!
Förklarade mitt problem för honom och han frågade lite fint vad jag skulle ha skorna till.
Gå i?!? svarade jag :)
Fem minuter senare stegade jag ut därifrån med dessa sköna Reebok.
 

Å inte blev jag ruinerad heller!
Eller jag och jag....
Inte blev det så dyrt för maken heller kanske jag ska säga :)
Maken har även köpt Ljung, 40 galgar, en ny handsfree, 6 örngott,
5 par mjukisbraller åt grabbarna och bjudit på lunch.
 
Inte nog med det.
I går köpte han blommor också!
 

När maken kommit hem från arbetet, fått middag, vilat lite på maten
och fått sett vad han köpt i dag ville han ha valuta för pengarna.
 
Han ville ut och gå med skorna han köpt.
Så det var bara till att knyta på sig dom och hänga med.
Till att börja med var det riktigt trivsamt.
Det hör ju inte till vanligheterna att maken och jag går någonstans utan barn.
Men jag upptäckte ett tillverkningsfel efter en stund.
Mina nya skor går inte lika snabbt som makens arbetskängor!
 

Till slut tog maken mig under armen och liksom drog mig hemöver.
Men på avstånd såg vi nog gulliga ut arm i arm.
I morgon ska vi ut igen säger maken.
Mmm, men vi kanske inte ska slita så mycket på nya skorna, sa jag.
För då måste jag ju snart åka och köpa ett par till!
Det kan ju bli dyrt i längden det här :)
 
One of these days these shoes are gonna walk all over you!
 
Önskar oss alla en god natt!
 





2 kommentarer:

  1. Härligt med nya dojjor:) ska köpa nya jag också såfort all vätska i fötterna försvunnit så jag får rätt storlek;D

    SvaraRadera
  2. Kan se er framför mig.. så himla gulligt :)

    SvaraRadera