söndag 16 september 2012

Saker man kan göra när man väntar på ett barn...

Malin påstår att hon är säker på vem som är far till barnet,
och inte är det nån elefant säger hon.
Så jag fortsätter vänta och längta!
 
114 dagar över tiden är hon i dag!
Men i morgon händer det för hoppningsvis grejer!
08.00 pip har hon tid för igångsättning.
 
För att fördriva tiden i helgen har jag gjort vinter i lillstugan.
Varit en vända på tippen.
Diskat alla blomkrukor och lådor som planten var i.
(tänk vad fiffigt om jag hade gjort det när jag planterade ut planten i stället)
Tittat på Sound of music på video.
Jo, det är så en klassiker ska avnjutas :)
Varit på kalas och ätit gofika.
Snusat Meya i nacken och blinkat bort några tårar.
Förundrats över vilka fina barn vi har svägerskan och jag
och blinkat bort några tårar.
 
Tösen fotade svägerskans barn i dag.
Och jag fotade tösen.
Och blinkade bort några tårar.
Vad fort hon har blivit stor.
Och vilken himla fin människa hon är!
 

Lilla M poserade så fint :)
 


Kusinerna (A fattas, han höll på att knyta på sig skorna)

Min fina A i syrrans brillor.

Å fina P i samma brillor :)
 

Kvällen har till största del bestått av rastlöshet och tårblinkningar.
Har hur mycket som helst att göra,
men bestämde mig för att det var dags för målningsterapi.
Så två dörröppningar  har fått första lagret vitfärg på sig.
 
 
Jaha, ska man försöka sig på att sova nu då....
så man får vakna nån gång.
Och hoppas på att grin-PMSn har gått över tills dess.
För i morgon, då, då MÅSTE det komma en bäbis!
 
Undrar hur det känns för Malin just nu.
Jag menar, att veta att i morgon är väntan över!
Snart blir hon mamma, min lillasyster.
Om jag är så nervös att jag inte får nåt vettigt gjort,
hur ska det då kännas för henne?
 
Jag hoppas att hon är fylld av förväntan och kärlek.
Jag önskar att hon känner sig stark och lugn.
Jag ber att hon ska få känna kontroll och tillit.
Och naturligtvis önskar jag det samma för elefanten också :)
 
Önskar oss alla en god natt!





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar