måndag 10 september 2012

Söndagsnöje...

Hjälpte maken att flytta skördaren i kväll.
Eller, alltså, jag körde inte skotaren!
(edit: det var ingen som körde skotaren, för den stod redan i skogen..)
(det var skördaren vi flyttade på, eller vi, maken flyttade på!)
Jag agerade följebil :)
 

Varningsblinkersen på och så tuffar vi på...
Det går inte fort, men det går!
 

Jag fick med jämna och ojämna mellanrum stanna
och ge maken lite försprång.
Rullade i kapp honom utan att gasa :)
Vi började på asfalt och slutade på skogsbilsväg mitt i ingenmansland.
Maken har fått en ny maskin som jag inte visat så stort intresse för än.
En traktor är en traktor liksom.
Men nu tvingade maken upp mig i ögonstenen.
Därifrån har man den här utsikten...
 

också finns det sånahär...
 

Å en massa annat också förstås som dator, skrivare
och matgaffeln.
Ser du den sticka upp bakom knapparna? :)
Glömde fota den rent livsfarliga "trappan" upp till hytten.
Upp går väl nån väg, men när man ska ner!!!
 
Det är fin utsikt där vi parkerade.
 Man ser en massa skog...
 
 
och träd...
 

och rätt vad vi stod där så kom det en luftballong :)
 


När jag rensade bland sommarblommorna tidigare i dag
så passade jag på att ta in de sista luktärtorna.
Nu står dom i köket tillsammans med några rosenskäror och gör mig så glad!
De är så vackra att det inte ens gör nåt att man ser flingburkarna i bakgrunden :)
 

Känner du doften?
Du måste komma närmare!
 

Ingen bäbis har det kommit i dag heller....
Fast det var söndag.
Så nu får Malin snällt vänta till på onsdag om jag ska få som jag sagt.
9/9 eller 120912 tyckte jag skulle vara festligt.
Malin tycker nog att det varit både förfest, fest och efterfest.
Hon har nog städat efter festen och skickat tack-kort redan!
 
Stackars, stackars syster M!
Tur det är värt väntan.
Och den som väntar på nåt gott......
 
Önskar oss alla en stärkande natt!



 






2 kommentarer:

  1. Men Linda, nu tror jag maken blir lite putt på dig - är det en skördare eller en skotare, för det är då rakt inte samma ;-))

    Underbara blommor, kunde rent känna doften!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *S* Det är en SKÖRDARE!!
      Så tokigt det kan bli,,,

      Tre gånger fick jag läsa igenom texten innan jag såg var jag skrivit fel :)

      Radera