måndag 10 september 2012

Häng med på party, slit dig och kom loss...

Min fixahemmadag blev till rena festdagen!
Pappas fru Y ringde och frågade om vi ville ha lite potatis och annat.
Hon var ledig i dag och pysslade i landen.
Ja tack! sa jag och satte mig i bilen och for dit :)
 
Y har fantastiskt gröna fingrar!
Och det är ett rent nöje att strosa runt i hennes trädgård.
Hon kan bland annat göra sånna här...
 

å sånna här...
 

Det är inte bara jag som uppskattar trädgården.
Dom här såg rätt nöjda ut de med :)
 

Sedan blev det rena skördefesten!
Med mig hem fick jag det här...
 

Brocoli, purjo, rödbetor, morötter, mangold, gurka, potatis, persilja och lök.
Så härligt med grönsaker som man vet är giftfria!
Å färgerna!
 

Morötterna är så häftiga!
 
Efter  middagen var det dax att dra iväg igen.
Mera festligheter stod på schemat!
Mötte upp mamma i stan och så for vi till syster J.
Mitt äldsta syskonbarn Nora fyller 9 år i dag!
Vi fikade massa gott och surrade tills barnen vart trötta och ville gå och sova :)
En till som var trött i kväll var syster M.
Trött på att bära kulan...

Saknade syster E som jobbade kväll.
Får ta och planera in en date med henne, för det går allt för långt mellan gångerna vi träffas!
 
Önskar oss alla en kalasbra natt!
 







1 kommentar:

  1. Morötterna såg ju skitläckra ut :D Häftigt, visste inte attt dom kunde vara annat än orange!

    SvaraRadera