söndag 16 december 2012

Nu går det undan!

I morgon är det en vecka kvar till jul!!
 
I fredags bakade jag rullrån och knalliga pepparkakor,
så nu är snart kakfatet fyllt :)
 
I lördags var jag på möhippa hela dagen.
Himla trevligt och jag fick träffa många nya härliga tjejer.
 
I dag är det alltså dagen efter kvällen före!
I ärlighetens namn så är jag rätt mör i dag!
Men så här fram på kvällskvisten tog tösen och jag fram symaskinen
och fick undan en del lagning och justeringar.
När maskinen ändå stod framme fick jag ett infall att testa en grej.
Jag har fått flera olika tyger av svärmor att sy kassar av.
(Plastpåsarna på affären kostar nu 2:-/st och det retar gallfeber på mig!!)
Bland annat fick jag ett röd-vitrandigt tyg.
Det skulle ju passa himla bra att sy polkagris-käppar av tänkte jag.
 
Så jag ritade en polkagris på dubbelvikt tyg och klippte ut med sömsmån.
Sydde och sicksackade,
 

Jag kom ihåg att lämna en öppning för stoppningen :)
Sen renklippte jag nära sicksacken och klippte små jack uppe i böjen innan
jag vände på hela rasket med hjälp av en sticka och fyllde polkagrisen.
 

Stoppningen kommer från en niokronorskudde från ikea :)
Sen handsydde jag ihop öppningen. Brydde mig inte om något finlir här, för jag tror inte att mottagaren bryr sig om att bedömma sömmen!
 

Tada, färdig! :)
 

 
Önskar oss alla en god natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar