torsdag 6 december 2012

Mosters Maya och lite mossa

I går fick jag äntligen tag på grönmossa!
Piffade till adventsringen som stått i tvättstugan och väntat.
Den är så bra eftersom man har så stor valfrihet vad det gäller dekoration.
Men i år blev det en favorit i repris :)
Så här gjorde jag...
 En påse i ringen som utfyllnad, annars går det åt så mycket mossa.
Mossa och ljuskoppar på plats.
Fort var det gjort!
Den sötaste bocken jag har :)
 
 
Mitt på dan Kom syster Malin och lilla Maya (som inte är så liten längre!) på besök.
 
 
Härligt att få surra lite med syrran och härligt att få snusa bäbis.
Svårfotad är hon nu för tiden lilla Maya.
Man skulle kunna säga att hon har lite svårt att sitta still.
 

Mosters vackeröga!
 

Tösen och Maya kollar fb. Här satt hon faktiskt som ett ljus:)
 
På kvällen tog jag tag i vår traditionella adventljusstake.
I väntan på mossa har den varit fylld med torkade kastanjer.
Tänkte inte på bakgrunden i farten...
Sådär ja, mossan på plats! Då är det bara velandet kvar då :)
Så här kanske?
Eller så här?
Eller kan man göra så här kanske?
 
Ja, det där med att ta snabba beslut är ju inte riktigt min starka sida :)
Men nu står den på brickan och jag är riktigt nöjd.
 
 
Fudgen får ett eget inlägg senare, det förtjänar den verkligen!
 
Önskar oss alla en trevlig kväll!
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar