söndag 11 november 2012

Popcorn, piff och pizza

Helgen kom och gick...
I lördags tog jag med mig fyra kavaljerer på bio.
Mina söner och två av deras kusiner.
Vi såg Asterix & Obelix, inte riktigt i min smak,
men grabbarna tyckte att den var bra.
Är det bio måste man ha popcorn!
 

I dag har vi varit till min pappa och firat honom på farsdag.
Pappa gillar att elda ljus, så jag passade på att knåpa ihop en present,
som samtidigt fick vara en liten marknadsundersökning.
Det här med att piffa värmeljus var riktigt kul!
Och jag funderar på att fixa några strutar till försäljning.
Vad tror ni?
 
Ettiketten tänker jag i så fall lämna tom, så att man kan skriva något själv på den.
Kan väl passa bra som gåva om man ska på adventsfika
 eller blir bortbjuden på glögg?
 
Hos pappa åt vi pizza.
Alla fick göra sin egen bit, smarrigt som tusan!
Så här såg min ut...
 

Till efterätt fick vi en supergod blåbärspaj,
så god att jag slukade den innan jag ens tänkt tanken att fota den :)
 
I morgon är det måndag igen.
Ny vecka nya möjligheter!
(eller omöjligheter, vi får väl se!)
 
Önskar oss alla en god natt!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar