fredag 9 november 2012

Dagen i dag var en märklig dag...

Tänk att livsflytet kan vara så ojämnt!
 
Började dagen med att susa upp till svärmor.
Segkaksbak stod på schemat,
och som vi bakade :)
 
Det gick med sån fart att jag inte ens fick fokus när jag fotade!
(eller så kan det vara så att det skakiga fadersarvet håller
på att ta sitt grepp om mig och jag inte riktigt har vant mig än..)
 

Rassel och pling så hade vi bakat på tre liter.
Hejja oss!
God lunch hann vi få i oss i skift
och prat om livets goda blev det också :)
 
En bråkdel av dagens bak...
 
 
Men så lagom tills vi var färdiga, så vände flytet till oflyt!
Verkligheten ringde och så fasligt bråkig den är...
 
Min barnatro på att det lönar sig att tala sanning
och att synden straffar sig själv börjar på att suddas ut!
 (Ber om ursäkt att jag ofta blir så här luddig.
Men jag vill att det här blir klart innan jag pratar om det.)
 
Så när jag pratat klart i luren så åkte jag hem och bröt ihop en stund.
Sen var det bara att komma igen,
för jag ska ha helg.
Och en trevlig sådan.
Verkligheten får snällt vänta till på måndag!
 
 
Dagens ordspråk får bli:
 
Skam den som ger sig!
 
Önskar oss alla en trevlig helg


1 kommentar: