fredag 18 maj 2012

Morgongök och kvällsfikabröd

I går var det Kristihimmelfärdsdag.
Pojkarna och jag hade bestämt att vi skulle hänga med på Gökotta.
Den kombineras med friluftsgudstjänst på gravkullarna inte långt från oss.
Men vi hade inte vädret med oss, så det blev till att sitta inne i kyrkan i stället.
Trevligt det med :)
Efter sång, fiolmusik och visa ord från prällen fick vi fika i församlingshemmet.

Makens mormor Margit och hennes kompis Britt


Svärmor och A myser


P och jag


Grabbarnas kusin J var också med


Knäppte när han kom gående, så kvaliten blev inte den bästa

Prällen berättade att det skulle vara crusingkonsert i kyrkan på eftermiddagen.
Och när jag åkte till affären fick jag se detta :)


Upphämtning utanför servicehuset!
Färdtjänst i min smak :)
Vilken skulle välja?
Den här?


Eller den här?


Hoppas att alla ung som gammal fick en trevlig stund i kyrkan,
själv åkte jag hem och satte en deg.




Skorpbak :)
Har inte tagit ut dem från torkning än, så bild på färdigt resultat kommer senare.

Men kolla här då!


Äntligen!
Som jag har väntat.
Men nu är mina luktärtor och krassen på väg :)

Önskar oss alla en härlig dag!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar