söndag 6 maj 2012

Glad tös, glad mamma

I dag var det dax för konfirmation.
En mycket märklig känsla när barnen ska göra saker man nyss gjort själv!
Men roligt, mycket roligt!

Tösen fick prova mina konfirmationskläder för ett tag sedan :)



Axelvaddarna var tydligen ingen hit.
"Det ser ju ut som galgen sitter kvar!"
Själv tycker jag att det fortfarande är fint, men lite för stort för tösen.
Å när vi ändå håller på kan det här få bli förebilden på rummet.
Så här ser det ut nu :)



Knepigt ljus, men det får vi leva med.

Snälla svärmor tryckte upp servetter till fikat.



Tösen och hennes kompisar utmanade sig själva och sjöng i kyrkan.
Och jag blev så stolt och rörd.
Tjejerna är fantastiskt modiga.
Och duktiga att sjunga :)


Vansinnigt kackig bild, men det kan inte hjälpas, den måste få komma med i alla fall!
Jag har fotat väldigt dåligt i dag, men jag hoppas att släkten delar med sig sen :)

Efter kyrkan åkte vi hem till oss och fikade smörgåstårta.

Tösen önskade korsdekoration dagen till ära, så det fick det bli :)

Gladare unge än vår tös när hon öppnade paketen var det länge sen jag såg!
Stort tack till hela släkten :)

Kaffe och tårta blev det sen.
Med korsdekoration naturligtvis :)



Fina blommor till bordet fick jag tag på.


Snälla moster var snäll och tog rätt på disken.
Tack :)
Så jag behöver bara stoppa in i skåpen och tvätta dukar i kväll.
Och det är nog lagom, för även om det varit en härlig dag, så känner jag mig rätt mör.
Och går och nallar här för att hålla mig vaken...



Svärmor har lagt upp ett par bilder från dagen, så kika gärna in till henne!



Önskar oss alla en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar