tisdag 15 maj 2012

I går sken solen och det var hyfsat vindstilla!

Så efter att jag fotat den snygga tulpanen i den här rabatten....



Så satte jag mig här...



Det är helt makalöst vad snabbt ogräset växer!
Ser det inte så illa ut?



Det var det!!
Efter en stunds rensande blev jag ett med naturen...



Ser du myrorna?
Det gjorde inte jag...
men jag kännde dom :(

Då är det trevligare med lyckospindlar!



Och stora välmående daggmaskar!



Efter lite slit ser det nu ut så här...










Ynkligt som tusan, men ogräsfritt!
Med lite tur så ska det vara fullt med blommande Mattram här snart :)

Började rensa ogräs i högen med.
Men där var det betydligt större djur!



"Gå därifrån! Du ligger ju sönder tulpanerna!!"



"Skulle inte tro det va?!?"
Pepsi var helt nöjd med att vila en stund efter att ha dödat gummiödlan som ligger på stenen.
Jag fick lyfta bort honom!

Nöjd efter rensning!



Synd bara att jag har det här kvar...



Men det får vänta till nästa soliga vindstilla dag :)
Under tiden nöjer jag mig med att det inte ser så illa ut härifrån!



Att backa ger nya perspektiv!

Önskar oss en god natt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar