torsdag 9 februari 2012

Dagens bästa stund...

infaller just nu :)
Hela familjen ligger i sina sängar och det är tysst omkring mig.
Har haft svårt att samla tankarna i dag.
Då är det extra skönt att få en stund i ensamhet.
Jag älskar att vara med maken och barnen, de är det bästa jag har.

Men jag älskar mig själv också och behöver spendera tid med den kärleken med :)
Tid för att sortera dagens intryck och händelser men även tid till att planera framåt, utåt.
Det okända både skrämmer och lockar på samma gång!
Det man vet är tryggt, men inte utvecklande.
Jag vill se mer. Lära mig mer. Leva mer.

Det finns ett gammalt ordspråk som säger...

På den sten som rullar växer ingen mossa.

Jag gillar mossa. Tycker den är vacker och skön att ta på.
Men vad det lider ska jag nog få rullning på min sten med.
Jag börjar med att putta på den lite, så den får lite tid på sig att vänja sig!

Rotsidan, världens vackraste plats.
Här finns ingen mossa :)


Önskar oss en stillsam natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar