tisdag 21 februari 2012

Att skriva eller inte skriva, det är frågan.

Har inte haft nåt roligt att skriva,
så då har jag låtit bli.
Det känns vansinnigt frustrerande att inte få skriva om det som hänt mig,
men jag har låtit bli.
Har fått rådet från många håll att tänka innan jag talar,
så jag försöker låta bli.


Men när jag stod och målade nu i kväll så slog det mig,
att det har ju faktiskt hänt lite skoj också.
Och det kan jag ju skriva om :)

Lillsyrran M har tagit sitt körkort!!
Hipp hurra va jag blev gla :)

Nu är det bara minstingsyrran E kvar!
Hoppas hon tar sitt snart med.

Måla ja,,,,
Det är en himla bra terapiform får jag säga.
Mycket befriande att få lägga på nya vita lager färg på det nötta, slitna!
Är snart klar med dörrposterna i hallen,
kanske att jag ger mig på öppningarna till sovrummen med.

Önskar oss alla en god natt.



Ingen stund är såsom denna,
kvällens sista, tysta timma.
Inga sorger längre bränna,
inga stämmor mera stimma.

Tag då nu i dina händer
denna dagen som förflutit.
Visst jag vet: i gott du vänder
vad jag hållit eller brutit.

Ont jag tänker, ont jag handlar,
men du läker allt och renar.
Mina dagar du förvandlar
så från grus till ädla stenar.

Du får lyfta, du får bära,
jag kan bara allting lämna.
Tag mig, led mig, var mig nära!
Ske mig vad du sen må ämna!
 
Aftonbön av Karin Boye
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar