tisdag 10 juli 2012

Himmel och hav.

Har som blivit dags för en blandad uppdatering igen.
Upptagen har jag varit av det som kallas livet,
och inte så blogginspirerad.

Men mina minnen vill jag ju spara!
Så under dagen tänkte jag försöka komma i kapp nutiden :)

En kväll blev tösen och jag inspirerade av den här himlen...
Så vi gav oss ut på nattfotografering!

Vi har en bro över ljungan och från den har man finfina vyer åt båda hållen!
Tösen testade olika inställningar på sin kamera...
Själv får jag än så länge nöja mig med att fota med mobilen.
Men även på den finns det "nattläge" :)
Nackdelen med det får jag säga är att det inte längre syns att jag fotat på natten!
Trevligt hade vi hur som helst.
Tror vi ska planera in en fototripp till snart,
om tösen har tid att hänga med sin mamma en stund :)

Besiktat munnen har  jag också gjort.
Med prickfritt resultat :)
Det har inte alltid varit så...
med en tandläkarskräck utan like var jag utan besiktning i mååånga år.
Det här är mina hjältar!!
Stans bästa!
De har jobbat så bra med mig att jag inte ens gruvar mig för att åka dit längre.
Svärmor ska också ha en eloge!
Hade inte hon bokat en tid till mig och skjutsat mig dit för tre år sedan
så hade jag nog inte varit till en tändläkare än!

På tal om svärmor,
barnen fick det här fina kittet av henne i sommarlovspresent!

Himla fiffigt med en receptbok.
Annars är det ju lätt att man bara kör med saft.
Kidsen har bara ett klagomål....
att det tar så lång tid för glassen att frysa :)

Syster S och hennes J har haft bröllopsdag
och den firade vi på den vackraste platsen på jorden!
Om man åker över den här bron...
och sedan svänger höger efter ett tag så kommer man dit!
Rotsidan.
Det finns ingen plats som fyller mig med så mycket energi,
men samtidigt ger mig ro i själen!

Tösen har häcken full,
men det är väl så det ska vara när man är tonåring och har sommarlov :)
Bland annat har hon och L hunnit med en veckoresa till Borås.


Nattåg ner och dagtåg med byte i Stockholm hem.
Imponerad av tjejerna att de fixade bytet trots tågbyten och förseningar!

Fortsättning följer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar