fredag 16 december 2011

Det mesta går....

men inte jag...

Är så trött på att ha ont i fötterna nu! Tacksam för att jag kan vara hemma och vila, men det är så frustrerande. Jag har ju så mycket jag vill göra, men som nu får vänta.

Nåväl, lite har jag fått till i alla fall.
Årets enklaste recept kommer här!



Häll en burk kondencerad mjölk i en kastrull. Bryt ner 300g mörk choklad i mjölken.
Tillsätt 30g smör. Smält på låg värme tills allt går ihop till en fin massa.
Bred ut till en platta och skär i bitar när den svalnat.
Eller spritsa ut i små formar!


Så tar vi årets mest misslyckade recept :)
Skålla och skala en påse mandel.
Rosta i torr stekpanna ca 5 min.
Så långt allt väl!
Men sen körde det ihop sig.
Smält cholkad och smaksätt med kanel. Häll i grädde till lättarbetad koncistens.
Häll i nötterna och blanda. Klicka ut på smörpapper.
Chokladen fastande INTE på mina mandlar!
Så jag improviserade efter bästa förmåga...
Ut med allt på papper och försök jämna till.
Strö över färgat kanelsocker och skär i bitar.


Tösen hade kompisar här så de fick en provsmakstallrik!


Den mesta av min tid tillbringas i soffan med foten i högläge.
Tror aldrig jag har eldat så mycket i adventljusstaken, men det är ju så mysigt med levande ljus!
I morgon blir det besök på reumatologen. Hoppas att de kan hjälpa mig så jag slipper ha ont!

Önskar oss alla en god natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar