måndag 4 februari 2013

Kompetens

Något som alltid faschinerat mig är människor
som är extremt bra på sin sak.
Kompetenta männsikor.
 
Nu kan det ju gå ett tag mellan mötena med sådana männsikor.
Men nu har jag på bara några dagar stött på två stycken kvinnor att imponeras av!
 
Den första var Mayas dop-präst.
Hon var så rutinerad att hon klarade av att bära bäbis och nysa samtidigt.
Utan att skalla bäbisen (i det här fallet Maya) i bänkräcket!
 

Den andra träffade jag i dag.
Tandhyginist Görel.
Hon fixade inte minder än 4 nysningar utan att stoppa spegeln i halsen på mig,
å inte stack hon mig i tungan med den hemska petgrejen heller :)
Görel vet vad hon gör hon!
Och tur är väl det, så jag vågar gå dit.
Tänkte på det i dag när jag åkte hem från undersökningen,
skakig i benen och genomsvettig.
(För så jobbigt är det fortfarande, fast jag gjort sådana framsteg)
Här betalar jag 960:- för att genomlida det värsta jag vet.
Jag skulle få betalt för att jag gör det!!
 
 Önskar oss alla en tandstensfri vår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar