måndag 31 oktober 2011

Fullt ös medvetslös

Så var det oktobers sista dag. Happy halloween :)
Grabbarna har gröpt ut och gjort en jättefin pumpalykta i dag. Själv har jag stått på jobbet hela dagen och bland annat hackat tio kilo lök
Tur man har betalt :)

Helgen har varit helt underbar. I fredags efter jobbet kom syster S med grabbarna och åt mat med oss. Med sig hade de de underbaraste rosor. "för att du är väärlden bästa moster å vi har valt dom!"


Efter nån timme kom mamma och Kjell förbi med stans charmigaste Hilding :)
Men sen var det slut på vila och maken och jag tog tag i lite husarbete. Duschkabinen revs i molikyler så vi kunde rensa avloppet (tomten jag vill ha ett nytt badrum!), så var den fredagen slut.

Lördagen inleddes med melodikryss och kaffe, precis som en ledig lördag ska göra. Sen blev det hämta och fara av nästan hela dagen. Presenter och utklädningskläder skulle inhandlas, mat skulle lagas och tvätt skulle tvättas.

Så kom söndag och med kaffemuggen laddad åkte jag till syster J i Härnösand. Flytt stod på agendan, men jag som inte kan bära så bra tog på mig att städa. Det gick med en rasande fart (eller ja, det är väl kanske en fin efterkonstruktion) och fram på eftermiddagen åkte vi och tittade på den nya lägenheten. Den är jättemysig!! Snygga tapeter har de valt och nu är jag jättesugen att förnya lite här hemma. Mamma fick skjuts hem av mig och jag fick middag av henne och Kjell. Mysigt att få sitta i lugn och ro med dem utan barnen nån gång i bland. Efter kaffe på maten gick vi ut i garaget och gick igenom massor av kartonger. Jag hade med mig tre kartonger hem :)
Jag är nu stolt ägare till en hel massa virkat, husgeråd, vaser och en vacker ram. Får se om jag fotar när jag packar upp. För som sagt i morse var det bara att sticka på jobbet för en tolvtimmars.

Men nu har jag LOV! Fyra hela dagar ska barnen och jag försöka att inte gå varandra på nerverna :)

Sist solen sken var jag ute och fotade. Lägger upp dem här så de kommer med i oktober.
Önskar oss alla en god natt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar